TPA – spona između investitora i države

22. септембра 2016 | Vreme čitanja: 4 min

TPA Grupa 5. septembra 2016. postala je nezavisni član „Baker Tilly Europe Alliance”. Na tržištu Srbije, TPA uspešno posluje duže od 5 godina i zapošljava više od 20 stručnjaka sa lokalnim i međunarodnim iskustvom.

Sa partnerom TPA Srbija, Bojanom Žepinićem, razgovarali smo o rešenjima koje nudi jedna od vodećih svetskih mreža savetnika za revizorska, poreska i računovodstvena pitanja, prednostima poslovanja „licem u lice“, benefitima koje kompanija pruža svojim klijentima, kao i budućim planovima kompanije na tržištu Srbije.

Koji su glavni benefiti uspostavljanja saradnje sa “Baker Tilly Europe Aliance”?
“Baker Tilly Europe Alliance” je rezultat uspostavljanja saradnje između TPA Grupe i kompanije Baker Tilly Roelfs (nemačka članica “Baker Tilly International”). TPA Grupa ovim potezom pre svega dobija snažnog partnera u Nemačkoj i mogućnost da postane partner sve većem broju kompanija koje iz Nemačke proširuju svoje poslovanje na region Centralne i Istočne Evrope.
Dalje, zahvaljujući našem savezu sa mrežom “Baker Tilly International”, TPA Grupa je savršeno povezana na globalnom nivou, te smo u mogućnosti da pružimo visokokvalitetne usluge u svim značajnim poslovnim centrima i regionima sveta.

Možete li nam objasniti koje su prednosti TPA Grupe na regionalnom tržištu?
Osim u Srbiji, TPA Grupa posluje u još deset zemalja Centralne i Jugoistočne Evrope: Albaniji, Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Poljskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji, Češkoj Republici i Mađarskoj. Mi smo najveća i najbolje povezana organizacija koja se bavi ovim poslom u ovom delu Evrope. Naš poslovni model podrazumeva partnerstvo centrale u Austriji sa lokalnim partnerima. I to se kroz 20-ak godina iskustva od kada je napravljen prvi takav aranžman između kolega u Austriji i Mađarskoj pokazalo kao najbolji put ka ostvarivanju uspeha na lokalnom tržištu. Takođe, i naši zaposleni se redovno viđaju, razmenjuju iskustva i novine iz različitih oblasti. Na taj način se u svakom aspektu našeg poslovanja vidi kombinacija lokalne ekspertize i međunarodnog iskustva.Bitno je napomenuti da svaka kompanija u okviru grupe omogućava saradnju svojim klijentima na engleskom ali i na nemačkom jeziku. Mi smo posebno ponosni što u našem timu imamo ljude kojima je nemački maternji jezik ali i naše, lokalne ljude koji bez problema sarađuju sa kompanijama kojima je nemački zvaničan jezik.

Recite nam malo više o filozofiji kompanije i strategiji poslovanja „licem u lice“.
Sa našim klijentima radimo na rešavanju izazova sa kojima se susreću na vrlo praktičan način. Mi smo tu da saslušamo i analiziramo, damo predloge alternativa i ukažemo na posledice svake od njih. U tom procesu se postavljamo partnerski i ne gledamo samo kako da rizik poslovne odluke prebacimo na klijenta. Imamo samopouzdanje da zauzmemo stavove i da ih podelimo sa klijentom bez suvišnog administriranja i razmnom vremenskom okviru.

Koji su najveći izazovi Vaših klijenata u Srbiji?
Izazovi su vrlo slični zemljama u okruženju i teško da mogu da dodam nešto što poslovna zajednica u Srbiji ne zna. Uopšteno, najveći je izazov doći do veće dinamike na našem tržištu, u smislu dolaska novih investitora putem „greenfield“ investicija ili preuzimanjem postojećih kompanija ili imovine tih kompanija. Ne postoji bolja reklama za Srbiju od one koju mogu da naprave zadovoljni investitori čija je investicija zaštićena i profitabilna.

Recite nam malo više o saradnji sa Ekonomskim fakultetom u Beogradu.
Ekonomski fakultet u Beogradu je naš prirodni partner. Najveći broj naših zaposlenih ima diplomu upravo sa ovog fakulteta. Mi već neko vreme imamo formalizovanu saradnju sa Ekonomskim fakultetom u Beogradu i to je pravni okvir pod kojim se odigrava više aspekata saradnje. Pre svega, mi studentima dva do tri puta godišnje nudimo tromesečne prakse u sva tri naša odeljenja (poresko savetovanje, računovodstvo, revizija) i mogućnost stalnog zaposlenja.
Takođe, ove godine smo sponzorisali ženski rukometni klub fakulteta. Pre nekoliko godina podržali smo i FREN (Fondacija za razvoj ekonomske nauke), čiji je osnivač fakultet i koji je, između ostalog, izdavač „Kvartalnog monitora“.
Dakle, trudimo se da imamo dvosmernu saradnju i našim partnerima sa fakulteta smo uvek na raspolaganju za nove oblike saradnje.

Gde vidite TPA za pet godina?
TPA će za pet godina biti na istom ovom „položaju“, biće i dalje spona između investitora i države i davaće svoj doprinos u pravljenju još atraktivnijeg poslovnog ambijenta.