Kako dobro izgrađen brend poslodavca utiče na ljudske resurse?

16. јула 2020 | Vreme čitanja: 2 min

Brendiranje poslodavca (Employer branding) može pomoći odeljenju ljudskih resursa u tri ključna procesa- u regrutovanju, zadržavanju i motivaciji zaposlenih. Devedesetih godina prošlog veka regrutacija se obavljala uglavnom kroz oglase, ali današnje tehnologije i elektronski mediji omogućili su dvosmerni saobraćaj, što znači da i spoljne strane mogu podeliti svoja mišljenja vezana za kompaniju i usluge i uticati na njen renome. Organizacije sa pozitivnim poslovnim imidžom lakše prolaze kroz proces regrutacije. One mogu odabrati kvalitetniji kadar, povećati zadržavanje zaposlenih, čak ponuditi i niže zarade u poređenju sa svojim konkurentima. Dobar i ugledan poslovni rejting podstiče zaposlene tako što povećava nivo organizacione posvećenosti, zadovoljstva, angažmana, produktivnosti i efikasnosti, a zaposleni se oseća samopouzdano radeći za organizaciju sa pozitivnom reputacijom. Ovakav poslodavac ima kredibilitet, što je vitalno za smanjenje fluktuacije, a zaposlenih su privrženi i poistovećuju se sa vrednostima kompanije. Dodatna snaga je u tome što ukoliko ste privlačni kao poslodavac povećava se i uticaj vaše organizacije među konkurencijom.

Zašto uložiti u brendiranje poslodavca?

Odeljenje ljudskih resursa mora da razume poslovanje kompanije, ali i menadžment mora biti upućen u HR procese. Regrutacija novozaposlenih iziskuje investiciju u reklamiranje, ulaganje vremena i ljudstva u sam proces selekcije, kao i resurse neophodne da se novozaposlena osoba uvede u sistem. Ukoliko Vaša kompanija nema dobru reputaciju često će biti potrebno da nove zaposlene platite iznad tržišne vrednosti da bi pristali da rade za vas. Brend poslodavca uspostavljen je u realnom vremenu i zahteva održavanje i stalnu pažnju, čak i kada stvari funkcionišu dobro. Organizacijama je potrebna ciljana, dugoročna strategija za privlačenje kvalitetnih zaposlenih. Brendiranje poslodavca može pomoći u stvaranju i održavanju kulture uspeha i produktivnosti u kompaniji, a da bi kompanija bila dobro pozicionirana potreban je sistemski pristup i uključivanje zaposlenih na svim pozicijama. Ulaganje u brendiranje poslodavca se višestruko isplati i trebalo bi da bude prioritet menadžmenta u svim kompanijama koje žele da budu vodeće u svojim industrijama.