Kreiranje radnog okruženja u kojem zaposleni žele da ostanu

6. децембра 2021 | Vreme čitanja: 3 min

Trendovi na tržištu rada jasno ukazuju da nestabilnost radne snage predstavlja brigu za poslodavce koji nisu sigurni kako će se ta nestabilnost odraziti na njihovu organizaciju. Organizacije se suočavaju sa izazovima zadržavanja radne snage koji nastaju kao rezultat pandemije, velike fluktuacije, ali i zaposlenih koji su pred penzijom.

Iako postoji veliki broj spoljnih faktora koji su van kontrole, lideri bi trebalo da doprinesu poboljšanju radne kulture u okviru same organizacije. Rad u vladinim institucijama predstavlja ispunjeno, smisleno mesto za rad, a izabrani zvaničnici i menadžeri su odgovorni da to iskustvo zaposlenima oplemene stvaranjem supkulture orijentisane na saradnju i timski orijentisanu atmosferu u kojoj su zaposleni motivisanti od ponedeljka do petka.

Sledeće tehnike upravljanja mogu pomoći liderima da uspostave okruženje u kom ljudi žele da ostanu.

  • Stvorite prilike za smislen rad. Jednostavan način da to uradite je da jednostavno pitate zaposlene. Dajte im mogućnost da vam pomognu tako što će prvo definisati svoje vreme. Smislen rad može doći u obliku posedovanja konkretnih odgovornosti, poboljšanja usluga ili pomoći u izgradnji programa. Da li žele da kreiraju pristup, pruže analitičku podršku ili komuniciraju sa klijentima? Uloga može transformisati zadatak iz nečega što zaposleni „samo treba da urade“ u odgovornost iz koje dobijaju vrednost.
  • Pomozite zaposlenima da uspeju. Kao menadžeri, priznajte doprinose zaposlenih kako bi se oni osećali cenjeno. Prepoznajte rad zaposlenih u realnom vremenu, a posebno im naznačite šta su dobro uradili. Reći: „Dobar posao“ zvuči plitko, dok na primer izgovaranje: „Odlično ste obavili naplatu u domenu komunalnih korisnika i ublažili situaciju“, prenosi ono što ste primetili i ono što cenite.
  • Podržite rast zaposlenih. Usredsredite se na načine na koje možete pomoći u razvoju mekih veština i tehničkih veština. Eksplicitna obaveza između zaposlenih i poslodavaca je da zaposleni radi posao, a poslodavac plaća. Neizgovorena obaveza je da zaposleni u zamenu za svoje vreme žele prilike za rast i izazove. Pitajte zaposlene gde žele da budu ili kako žele da njihova uloga izgleda za pet godina. Pomozite da se identifikuju načini za izgradnju neophodnih veština da biste im pomogli da tamo stignu. Zaposleni ostaju tamo gde vide prilike, a prilike ne moraju da budu sinonim za unapređenja.
  • Povežite njihovu ulogu sa misijom odeljenja i/ili organizacije. Omogućite zaposlenima da vide svrhu svog rada, čime se stvara kultura u kojoj „ono što“ ljudi rade može imati vrednost bez obzira na radni staž. Uspostavljanje misije olakšava zaposlenima da prepoznaju važnost svog rada kao dela tima. Kao menadžer, pobrinite se da prepoznate i glasno izrazite zahvalnost za njihovu ulogu.

Ljudi uglavnom ne traže nove mogućnosti osim ako nisu zadovoljni na svojoj trenutnoj poziciji. Zaposleni stalno procenjuju svoj radni vek i kristališu šta žele, a šta ne žele da tolerišu. Organizacioni lideri, a posebno direktni menadžeri, imaju moć da promovišu radno okruženje u kojem zaposleni žele da ostanu jer vide vrednost u poslu koji rade.

 

Izvor: Creating a work environment where employees want to stay – Baker Tilly