Da li ste spremni na tranziciju svog porodičnog biznisa?

1. августа 2022 | Vreme čitanja: 2 min

Izlazni plan postaje sve relevantnija i važnija tema. U SAD, bejbi bumeri čine oko 2,3 miliona malih preduzeća u SAD, a veliki broj ovih preduzeća napreduje. Međutim, kako se bliže penziji, skoro 60% malih preduzeća u vlasništvu bejbi bumera nema planove za sukcesiju ili tranziciju (Unsexy But Thriving Businesses: The Hidden Opportunity Gifted To Us By Baby Boomers, Forbes, Jan. 2022).

Nedavno su Međunarodna asocijacija poslovnih brokera i M&A Source (IBBA i M&A Source) sproveli istraživanje kako bi utvrdili razloge zbog kojih su ovi vlasnici odlučili da prodaju svoje poslovanje. Dok je 36% vlasnika preduzeća navelo penzionisanje kao glavni motivacioni faktor, skoro 50% je prijavilo kombinaciju umora, zdravlja i COVID-19 kao motivacioni faktor.

Bez obzira na razloge, većina vlasnika preduzeća je izjavila da nemaju formalne planove o tome kako da se povuku ili napuste svoje poslovanje.

Baker Tilly-jevo gledište o planiranju izlaska zasnovano je na suštinskom radu Pitera Kristmana na ovu temu. Kristman, suosnivač Exit Planning Institute, je ikona u svetu planiranja izlaza. Autor tri knjige, „Prilika od deset triliona dolara“, „Master plan“ i „Priče o uspehu glavnog planiranja“, Kristman je bukvalno izmislio ovu disciplinu. Njegov proces se fokusira na razvoj izlaznog plana u tri različite oblasti kako bi: 1) maksimizirao vrednost poslovanja, 2) definisao lični finansijski plan i 3) kreirao životni plan za post-transakciju.

Baker Tilly’s Value Architect™ model za planiranje izlaska:

– Definišite mapu puta za porodično preduzeće;

– Udovoljite željama i zahtevima porodičnog preduzeća – vlasničke grupe porodičnog(ih) preduzeća, porodičnog operativnog preduzeća i pojedinačnih članova porodice;

– Povećanje i zaštitita vrednosti porodičnog preduzeća, kao i neto vrednost pojedinačnih članova porodice.

Iako je svaki plan izlaska jedinstven kao i posao za koji je dizajniran, tri stuba našeg modela Value Architect™ za planiranje izlaza uključuju devet ključnih „građevinskih blokova“ koji omogućavaju vlasnicima porodičnih biznisa da napuste svoje poslovanje kada žele, za novac koji im je potreban i kome god žele.

Model Baker Tilly Value Architect™ za planiranje izlaza se odnosi na tri grupe porodičnog preduzeća: vlasničke grupe, porodične operativne kompanijame i na pojedinačne članove porodice kako bi se obezbedio potpun i uspešan plan izlaska.

Više o ovoj temi saznajte OVDE