Kako privući zaposlene u svoju organizaciju na deficitarnom tržištu kandidata?

8. новембра 2021 | Vreme čitanja: 3 min

Kao i skoro sve tokom pandemije COVID-19, i izgled radnog mesta se promenio. Dok su mnoge kompanije slale svoje zaposlene na rad od kuće, veliki broj organizacija u javnom sektoru su radile putem hibridnog pristupa. Međutim, uz odgovarajuće mere predostrožnosti i državne organizacije mogu ponuditi mnogo prednosti kandidatima koji traže fleksibilni radni ambijent. Na trenutnom tržištu rada sa mnogo dostupnih mogućnosti, oni koji traže posao su izbirljivi, stoga je važno da se uspostavi odgovarajuća promocija organizacije, posebno da se na pravi način privuku pripadnici milenijumske i generacije Z, koji tek postaju radna snaga.

Potrebno je uzeti u obzir sledeće pogodnosti koje doprinose kulturi organizacije pri predstavljanju iste onima koji traže posao:

  • Ispunjenje poslom
  • Benefiti
  • Penzije

Članak koji je SHRM objavio prošlog proleća je otkrio da mlađi radnici daju prednost pogodnostima koje stariji članovi radne snage možda ne smatraju važnim, uključujući bržu i neformalniju komunikaciju kada je u pitanju zapošljavanje, mogućnosti za unapređenje i kulturu organizacije. Ako organizacija može da uspostavi i promoviše kulturu koja privlači mlađe radnike, oni će rado zadržati upravo zbog benefita i penzija.

Postavlja se pitanje kako na najbolji način predstaviti svoju organizaciju da bi se regrutovali vrhunski talenti. Preporučene prakse uključuju:

  1. Korišćenje društvenih mreža

Kadrovi koriste društvene mreže sada više nego ikad. Ako organizacija nije prisutna na društvenim mrežama, sada je vreme da se to promeni. Ne samo da ovaj vid komunikacije pruža pravovremene i korisne informacije za zajednicu, već može poslužiti i kao resurs za one koji traže posao.

  1. Razvijanje i ažuriranje opisa poslova

Prilikom sastavljanja novih i ažuriranja postojećih opisa za otvaranje radnih mesta, važno je postaviti ih na pomenute društvene medije, veb sajt, ali i platforme za oglase za posao trećih strana. Potrebno je napraviti okvir koji naglašava benefite organizacije koje se mogu koristiti za sve opise i njihove reklame. Ovaj okvir treba da bude prilagodljiv za sve pozicije.

  1. Napraviti i održavati namensku stranicu za zapošljavanje na veb sajtu organizacije

Ovakva veb stranica, pored toga što je vredan alat za regrutovanje, takođe može poslužiti kao izvor informacija za zaposlene. Potebno je objasniti prednosti organizacije i istaći specifične stavke koje čine organizaciju istaknutom: praznici, rasporedi rada, fleksibilno radno vreme (kada je primenljivo), programi pomoći zaposlenima, pogodnosti itd. Razmislite i o izvlačenju anegdota i mišljenja od zaposlenih koji izražavaju zašto su izabrali to radno mesto i zašto su još uvek tu. Ispunjenje posla za mnoge zaposlene uključuje pronalaženje vrednosti u svakodnevnom poslu. Javni sektor to može postići na način na koji privatni sektor ne može – kroz usluge zajednici i ljudima. Ova stranica bi trebalo da stvori jedinstveno mesto za buduće i sadašnje osoblje i daje dugoročnu vrednost organizaciji.

Korišćenje alata koje verovatno već mnoge organizacije imaju (društvene mreže, opisi poslova i veb sajt) mogu da obezbede jednostavne resurse za reklamiranje organizacije budućoj radnoj snazi.

 

Izvor: How to attract employees to your organization in a tight labor market – Baker Tilly