Ljudski element digitalne transformacije

6. августа 2021 | Vreme čitanja: 3 min

Tokom prošle godine, naše svakodnevne rutine i život kakav smo poznavali, dramatično su se promenili. Zaposleni su prešli na rad od kuće, dok su organizacije preusmeravale strategije i ciljeve kako bi podržale kontinuitet poslovanja i pronašle nove načine za održavanje produktivnosti zaposlenih. Kao rezultat toga, poslovni svet je povećao inicijative za digitalnu transformaciju, čak i sa smanjenjem stope usvajanja digitalnih rešenja.

Zašto organizacije vide neohrabrujuću stopu usvajanja svojih novih digitalnih modela (od 30% do 40%)? Ukratko, sve se svodi na ljudski element. Ljudi su navikli da rade stvari po navici, a kada se suoče sa promenom u kojoj ili imaju mali ili nikakav uticaj, ne razumeju ili nemaju dovoljno informacija, dolazi do otpora. Bez pristupa adekvatnog obrazovanja, podrške i obuke zaposlenih o promenama, projekti su neizvesni. Upravljanje promenama nastoji da smanji jaz između ljudskog faktora i svake nadolazeće promene naglašavajući važnost, promovišući psihološke prednosti, ostvarujući bolju komunikaciju i minimizirajući nedostatke koje mogu da donesu promene.

Nemojte misliti da „digitalizacija“ kao društvena norma znači da možemo potpuno zanemariti i „ljudski element“ kada je u pitanju digitalna transformacija. Istraživanje je otkrilo da su „tehnički faktori“ činili 35% neuspeha projekta, ali da je preostalih 65% bilo do „upravljačkih faktora“, odnosno drugim rečima, bili su u pitanju ljudi.

Pomozite zaposlenima da se snađu u promeni

Ne zahteva svaka digitalna transformacija, implementacija ili promena istu količinu upravljanja promenama, ali kako da znate koliko je potrebno vašem projektu i, što je još važnije, vašim zaposlenima? Sprovođenje istraživanja putem anketa, razgovora jedan na jedan, intervjua ili fokus grupa može pružiti uvid u složenost promene, ali i utvrditi specifične brige koje zaposleni imaju. Ljudi su ključna komponenta poslovnog uspeha, posebno kada je u pitanju digitalna transformacija, stoga je važno prikupiti ulazne podatke na početku svake promene.

Dok se istražuje i planira pristup upravljanju promenama, važno je da lideri pruže podršku kako bi povećali uspeh projekta i njegovo usvajanje. Liderstvo može uticati na način na koji se ljudi uključuju u digitalnu transformacijiu, ali i na njihov entuzijazam i rešavanje nastale zabrinutosti.

Da li nova tehnologija zamenjuje staru? Kako će to uticati na uloge? Da li će biti obuke? Da li će doći do smanjenja radne snage? Da li će se promeniti poslovi?

Ovo su legitimne brige koje zaposleni imaju kada nova tehnologija dođe na prag bilo koje organizacije. Rukovodstvo treba da razume zašto zaposleni imaju ove brige. Upravljanje promenama je važno za uspešnu digitalnu transformaciju jer pruža liderstvu odgovarajuće alate za osnaživanje i podsticanje zaposlenih na koje ove promene utiču.

Veliki deo promena na koje nailazimo u toku svog radnog veka imaju neki vid aspekta tehnologije. Dok se upuštate u svoj sledeći digitalni projekat, zapamtite da ljudi koriste tehnologiju koju implementirate, a ne obrnuto.

 

Izvor: The human element of a digital transformation – Baker Tilly