Ono što lideri treba da razumeju kako bi omogućili uspeh kompanije
Uprave kompanija i izvršni direktori znaju da tehnologija i digitalizacija jesu ili treba da budu značajan deo DNK njihovih organizacija kako bi ostale uspešne u budućnosti. Anketa iz 2022. godine koju je sproveo Gartner pokazala je da gotovo 90 odsto direktora u upravnim odborima tvrdi kako su digitalne inicijative integrisane u njihove strategije rasta; ipak, ista anketa je pokazala da samo 35 odsto direktora u upravnim odborima smatra da njihove organizacije napreduju u postizanju svojih ciljeva digitalne transformacije.
Jedan od ključnih momenata uspešnog puta digitalne transformacije je glatka tranzicija sa tradicionalnih poslovnih modela ka strategiji koja stavlja tehnologiju na prvo mesto. Sa generacijske tačke gledišta, i dalje postoji značajan nedostatak mislioca, u upravnim odborima i na pozicijama izvršnih direktora, koji prvo razmišljaju o tehnologiji u mnogim organizacijama (posebno organizacijama koje nisu tehnološke kompanije). Često se koncepti digitalne transformacije čine apstraktnim i nepoznatim upravnim odborima i visokim liderima, pa se oni oslanjaju na mali krug ljudi unutar svojih organizacija koji su autoriteti u vezi sa digitalnom transformacijom.
S obzirom na to da se projekcije ukupne svetske potrošnje na IT očekuju da će iznositi 4,5 milijardi dolara u 2023. godini, što je povećanje od 2,4 odsto u odnosu na 2022. godinu, organizacije će nastaviti da budu usmerene ka digitalnoj transformaciji. S obzirom na toliko mnogo tehnologija, aplikacija i dostupnih usluga, nije lako odlučiti kojim putem treba krenuti kako bi se organizaciji pružila najveća vrednost. S obzirom na to da ove inicijative zahtevaju značajno vreme i investicije, članovi upravnih odbora i izvršni direktori moraju osigurati da dobro poznaju sledećih pet dimenzija digitalne transformacije kako bi obezbedili snažno upravljanje ovim naporima i osigurali njihov uspeh.
Pojednostavljenje jezika i koncepta digitalne transformacije može pomoći članovima upravnih odbora i izvršnim direktorima da bolje vode svoje organizacije kroz putovanje digitalne transformacije. Digitalna transformacija se može pojednostaviti na sledećih pet ključnih poslovnih dimenzija:
- Modernizacija postojeće infrastrukture: Kako prilagoditi i modernizovati postojeću infrastrukturu uz ostvarivanje povrata ulaganja (ROI) tokom tog procesa?
- Izgradnja moderne infrastrukture podataka: Kako povezati tehnološke sisteme organizacije i iskoristiti ih radi stvaranja vrednosti za preduzeće i optimizaciju operacija?
- Iskorišćavanje klauda: Kako mogu napredak i evolucija usluga na klaudu ubrzati inovacije, pojednostaviti procese i smanjiti troškove?
- Otključavanje novih poslovnih modela: Kako možete diverzifikovati izvore prihoda monetizacijom elemenata vašeg digitalnog ekosistema?
- Personalizacija korisničkog iskustva: Kako možete ponovo da zamislite dodirne tačke sa korisnicima i iskustva zaposlenih u digitalnom dobu?
Izvor: BakerTilly