Pet koraka koje treba da uzmete u obzir pri izradi strategije podataka

24. августа 2022 | Vreme čitanja: 3 min

U današnjem svetu vođenom podacima, vaše poslovanje treba da tretira vaše podatke kao imovinu u cilju da ih pretvorite u korist. Kompanije koje budu bolje iskoristile svoje podatke videće pozitivnu transformaciju u svojim ljudima, procesima i ukupnim poslovnim rezultatima. Mnoga preduzeća znaju da nemaju pri ruci prave podatke za donošenje odluka brzinom koja uspešno podržava i razvija poslovanje, ali često i ne znaju gde i kako da počnu.

Tretiranje podataka kao imovine

Često će preduzeće gledati na inicijativu za razvijanje podataka kao na projekat koji se dešava u jednom trenutku. Ali nije tako. Podacima treba aktivno upravljati i svakodnevno voditi računa o njima. Da biste uspostavili jak program strategije podataka, morate suštinski da promenite način na koji vaša kompanija gleda kako koristi podatke.

U računovodstvu postoje dve vrste imovine, materijalna i nematerijalna. Materijalna imovina je fizička, kao što su mašine i postrojenja, a većina preduzeća već ima uspostavljene procese za njih. Nematerijalna imovina često uključuje dobru reputaciju, intelektualnu svojinu i žigove. Ovi elementi generalno dobijaju mnogo pažnje, sredstava i brige od strane organizacije. Njihovi podaci, međutim, često nemaju poziciju u pojmu nematerijalne imovine.

Naših pet koraka koji će vam pomoći da sagradite jaču strategiju podataka:

  1. Oformite svoj tim za otkrivanje i određivanje prioriteta

Prvo, intervjuišemo zainteresovane strane u prodaji, marketingu, finansijama i drugim ključnim funkcionalnim oblastima u kompaniji da bismo bolje razumeli kako vaša organizacija trenutno funkcioniše, a zatim revidiramo vaše postojeće materijale kako bismo vam pomogli da odredite prioritet pitanja na koja želite da vam podaci pruže odgovore. Kada se ova pitanja postave, organizujemo ih i objedinjujemo prema temama i ocenjujemo ih prema poslovnoj vrednosti u odnosu na izvodljivost da bismo mogli da izmerimo svaku temu.

  1. Razvijte svoj model poslovne dimenzije

U narednom koraku koristimo podatke iz razgovora sa zainteresovanim stranama da bismo razvili poslovni analitički model koji odgovara vašim potrebama. Ovaj model pomaže u zajedničkom razumevanju matrica i poslovnih funkcija koje pokreću vaše opšte ciljeve. To je ključna polazna tačka za razvoj jedinstvenog izvora istine u vašem analitičkom okruženju.

  1. Ugradite svoje rešenje u koncept

Nakon što analiziramo šta vaše tehnološko okruženje može da podnese, utvrđujemo kako se podaci mogu uneti, organizovati, povezati i vizuelizovati. Ovo pomaže u određivanju pravih alata koje treba postaviti, uzimajući u obzir raspoloživi talenat vaše kompanije kojim možete da upravljate i implementirate uspostavljeni program.

  1. Procenite uloge vašeg tima

Kako vaše preduzeće postaje sve sofisticiranije u razumevanju i korišćenju svojih podataka, moraćete da popunite nove uloge unutar i izvan preduzeća. Svaka od ovih uloga biće neophodna da bi vaše preduzeće uspešno koristilo svoje podatke. U ranim fazama biće neophodno dopuniti postojeće timove spoljnim resursima kako bi ubrzali sazrevanje.

  1. Implementirajte svoju novu osnovnu mapu puta

Sa našim konceptom(ima) rešenja i novodefinisanim timom, kreiramo dvogodišnju ili trogodišnju mapu puta koja detaljno opisuje osnovne elemente potrebne za interno jačanje sposobnosti, domene podataka kojima bi vaše preduzeće trebalo da se bavi i kako odrediti vreme za implementaciju svakog koraka.

 

Više o ovoj temi saznajte na: BakerTilly