Povećajte poslovnu vrednost kroz digitalnu transformaciju

3. априла 2024 | Vreme čitanja: 5 min

Sa Forbesom koji procenjuje prosečnu stopu neuspeha digitalne transformacije na 84 odsto, jasno je videti da većina organizacija ne uspeva da reši punu potencijalnu poslovnu vrednost napora digitalne transformacije. Iako različiti faktori mogu doprineti neuspehu inicijative za transformaciju, mnoge organizacije imaju tendenciju da se fokusiraju samo na primenu ispravnih tehnologija, sistema ili procesa dok zanemaruju organizaciona pitanja koja mogu značajno uticati na ukupan uspeh inicijative.

Da bi povećale verovatnoću uspeha, organizacije treba da zauzmu holistički pristup promenama tako što će razviti strateški plan, u skladu sa vašim poslovnim ciljevima, koji bolje pripremaju celu organizaciju za promene.

Definisanje strateških ciljeva

Važno je da definišete svoje strateške ciljeve pre pokretanja bilo koje inicijative za transformaciju jer ona pruža jasnu mapu puta, usklađuje organizacione napore i osigurava da su tehnološke inicijative namenski usmerene ka postizanju specifičnih ciljeva, povećavajući verovatnoću postizanja uspešne i održive transformacije. U nastavku su navedeni ključni koraci koji će vam pomoći da započnete:

  1. Uokvirite svoju viziju

Bez obzira na to gde sedite u organizaciji, bitno je razumeti koje strategije trenutno vode poslovne odluke, a zatim uskladiti viziju transformacije da podrži te ciljeve. Vaši ljudi će verovatnije podržati promenu kada je vizija organizacije jasno povezana sa prednostima promene ili potencijalnim rizicima ako se ne promenite.

  1. Vodite sa fokusom i namerom

Kada uokvirite viziju kuda pokušavate da idete i zašto, važno je da govorite i budete fokusirani. Počnite tako što ćete definisati prednosti, saopštavajući kako će im promena pomoći da rade svoj posao i kako će biti zadovoljniji i angažovaniji u svojim ulogama. Važno je zapamtiti da će uspeh ili neuspeh promene uticati na vaše iskustvo i kulturu zaposlenih, što, zauzvrat, utiče na vaše korisničko iskustvo, na kraju određujući vašu konkurentsku prednost i mogućnosti za rast tržišta.

Izgradite, uskladite i precizirajte zašto (zašto ovo radimo?) i šta (šta se nadamo da ćemo postići?) i budite namerni u redovnom komuniciranju ove poruke kako bi članovi tima bili kolektivno fokusirani na ove rezultate, imajući na umu da su informacije koje dolaze direktno od direktnog menadžera ili supervizora najuticajniji oblik komunikacije.

  1. Postavljanje pravca za rast

Kao vođa, razmišljanje o tome kako definišete put za rast na način koji pomaže članovima tima da shvate kako će im tehnologija pomoći ili zašto je to važno za posao, od ključnog je značaja. Kada želimo da se transformišemo, vizija promene i uticaji na ljude su jednako važni, ako ne i važniji od same tehnologije.

Kada definišete svoju strategiju, važno je da odgovorite: Zašto ovo radite? Koliko brzo želite da se krećete? Ko su ključni ljudi koji treba da budu uključeni u definisanje vizije i puta ka uspehu? Ko će biti odgovoran za ostvarenje vizije i koji je njihov kapacitet i sposobnost da pokrenu promenu?

  1. Uravnotežite rigidnost i pristrasnost za akciju

Postoji nekoliko kritičnih stavki koje će osigurati da ste fokusirani na ishode najvišeg prioriteta:

  • Razmislite o tome zašto, šta, kako i kada
  • Jasno definišite svoj budžet i odredite prioritete ulaganja na osnovu pokretača
  • Uključite eksplicitan element vremena kako biste bili sigurni da će tim imati resurse, sposobnosti i tehnologije u pravilnom redosledu za sprovođenje strategije

Vaša mapa puta bi trebalo da postavi osnovu za taktičke planove koji se koriste za vođenje operacija i da osiguraju da su u skladu sa dugoročnom strategijom. Trebalo bi da se potvrdi da rad podržava ciljeve organizacije, identifikuje potencijalne rizike i unosi planove za njihovo ublažavanje.

Omogućavanje organizacionog usklađivanja i angažovanja

Održavanje ljudi u centru digitalne transformacije je od suštinskog značaja kako bi se osiguralo da je organizacija spremna, usklađena i angažovana da pokreće transformaciju. Održavanje pristupa usredsređenog na ljude koji se fokusira na uticaje izvan trenutne promene je od ključnog značaja. Postoje tri komponente koje omogućavaju usklađivanje i angažovanje organizacije:

  1. Organizaciona kompetencija: Izgradite jačinu potrebnu vašoj organizaciji za promene tako što ćete napraviti listu koliko je vaša organizacija spremna da pokrene promene.
  2. Omogućavanje promena: Okupljanje pravih zainteresovanih strana i lidera kako bi se organizacija i poslovanje uskladili sa promenom je suštinski korak u podsticanju usvajanja, stručnosti i optimalnog korišćenja rešenja. Izgradnja poverenja kroz transparentnost, autentičnost, komunikaciju i obezbeđivanje efikasne obuke takođe su od ključne važnosti za postizanje uspeha.
  3. Ostvarenje vrednosti: Kada primenite svoj novi sistem, fokus na tome kako ćete održati uspeh u novom okruženju, postaje prioritet. Definisanje ključnih mera uspeha i redovno procenjivanje svake prilike na osnovu njenog učinka u vođenju napretka ka definisanim ciljevima je od ključnog značaja. Takođe je važno jasno definisati uloge i ljude koji su odgovorni za potpuno ugrađivanje novih operativnih modela u vaše poslovne funkcije i često proveravati kako biste videli kako pratite ciljeve i da li ljudi pronalaze uspeh u novim načinima rada.

Praćenje realizacije vrednosti kroz izveštavanje i analitiku

Pošto je ostvarenje vrednosti za inicijative digitalne transformacije najbolje merljivo uz opipljive rezultate, važno je izgraditi model povrata ulaganja (ROI) kada planirate bilo koju inicijativu. Većina modela povraćaja ulaganja na osnovnom nivou počinje sa smanjenjem troškova kao osnovnom linijom jer je to obično najlakše izmeriti, što ga čini efikasnim načinom da naterate svoje finansijske lidere da odobre projekat na osnovu opipljive koristi od troškova.

A pošto je najveći trošak za većinu kompanija u bilansu uspeha (P&L) trošak plata, važno je izgraditi model za merenje troškova vremena ljudi. Ovo se radi tako što se izračuna koliki je potpuno opterećeni trošak po satu/dan/mesecu za zaposlenog, a zatim se izračuna ušteda u vezi sa tim. Važno je ne zanemariti trošak osipanja zaposlenih uzrokovanog njihovom frustracijom zbog neadekvatne tehnologije, kao i troškove zapošljavanja i zadržavanja zaposlenih koji su povezani sa zamenom tih zaposlenih.

Takođe je važno uzeti u obzir prednosti osim uštede troškova koje proizilaze iz smanjenja broja zaposlenih.

U potrazi za prednostima osim smanjenja troškova/preraspodele, vaš ciklus prihoda i korisničko iskustvo često mogu biti najveći izvor povraćaja ulaganja. U nastavku su istaknute oblasti mogućnosti povraćaja ulaganja koje vaša organizacija treba da uzme u obzir prilikom praćenja realizacije vrednosti na vašim digitalnim inicijativama:

  • Smanjivanje prihoda zbog nenaplaćenih prihoda ili propuštenih prilika
  • Racionalizacija fakturisanja i naplate može značajno smanjiti potraživanje
  • Identifikovanje i reagovanje prilika za dodatnu/unakrsnu prodaju
  • Identifikovanje rizika od odliva i povećanje zadržavanja klijenata automatizovanjem praćenja ozdravljenja klijenata
  • Praćenje ponašanja kupaca radi merenja usvajanja i upotrebe proizvoda
  • Poboljšanje korisničkog iskustva i merenje životne vrednosti korisnika (LTV)

 

 

Izvor: BakerTilly