Proaktivno planirajte uobičajene M&A izazove

7. априла 2023 | Vreme čitanja: 3 min

Stratezi koji su odgovorni za pomoć u sprovođenju spajanja i akvizicija (M&A) obično moraju da upravljaju velikim brojem komponenti. Proces spajanja i akvizicije je dug i postoji mnogo pitanja koje treba razmotriti pre nego što se odlučite za kupovinu preduzeća. Ali neki od najvećih izazova nastaju nakon akvizicije i često se fokusiraju na finansijske pokazatelje, sisteme i procese.

Finansijski izazov nakon zatvaranja kvizicije

Finansijske transformacije i ubrzavanje finansijskog tima stečenog preduzeća sa novom tehnologijom i procesima mogu biti veliki zadatak za novoformirani spojeni biznis. U stvari, ovi izazovi se javljaju tako često da će napori za finansijsku transformaciju često početi pre nego što se zaključi ugovor o spajanju i preuzimanju.

Menadžment timovi sve više pokušavaju da odrede kada i kako da sprovedu napore za transformaciju kontrolora pored transakcijskih aktivnosti. Pored toga, sve veći broj preduzeća počinje da se koncentriše na preuređenje svojih kontrolora primenom analitike, modernizacijom svojih sistema i istraživanjem specijalizovanih tehnologija.

Tri uobičajena izazova za finansije i računovodstvene timove:

  1. Nerazvijene ili zastarele finansijske prakse koje nisu u skladu sa GAAP-om

Uobičajeno je među kompanijama koje se spajaju da nemaju potpuno formalizovane računovodstvene pokazatelje ili procese jer koriste zastarelu finansijsku i računovodstvenu tehnologiju ili čak ručno prikupljaju podatke.

  1. Raznovrsni tehnološki sistemi

Preduzeća koja se bore sa finansijskom integracijom često neće imati poverenja u tačnost svojih podataka jer imaju više sistema koji nisu integrisani jedan sa drugim. U većini slučajeva, preduzeća sa različitim tehnološkim sistemima ne mogu da obezbede usaglašene podknjige.

  1. Nedostatak poverenja u podatke

Nedostatak poverenja u podatke pravi mnogim finansijskim liderima i kontrolorima problem u izvršavanju aktivnosti (npr. računovodstvenog posla, pregledi revizora nakon transakcije). Ovaj trend rezultira poslovima koji su fokusirani na ulaganje u optimizovane sisteme kontrole i unapređenje finansijskih procesa u okviru nove organizacione strukture.

Tri načina da se pripremite za ove uobičajene izazove:

  1. Proaktivno planirajte

Proaktivno planiranje počinje vizualizacijom gde želite da vaša kompanija ide sa što je moguće više detalja. Nadogradnja na robusno Enterprise resource planning (ERP) rešenje zasnovano na klaudu može pomoći vašem preduzeću da se potencijalni M&A ugovor pretvori u sklapanje ugovora. Posedovanje ERP-a na klaudu može se više dopasti kupcu jer je isplativije u poređenju sa lokalnim rešenjima i njihovom fiksnom cenom. Štaviše, ERP sistem zasnovan na klaudu može ponuditi veću fleksibilnost nakon sklapanja ugovora zbog redovnih nadogradnji sa kojima dolazi, njegove skalabilnosti i povećane sposobnosti sistema.

  1. Upravljanje transakcijama

Preduzeća treba da obezbede da su njihovi sistemi postavljeni što je moguće efikasnije. Za kompanije je važno da budu u stanju da prikupe svoje podatke na strukturisan način i automatizuju ručne procese i procese koji su skloni greškama. Posedovanje pravih podataka na pravom mestu je ključno za obezbeđivanje poverenja u tačne podatke o vašem poslovanju.

  1. Revizija

Kada ste poslednji put obavili reviziju vaših knjiga? Započnite i povećajte pouzdanost svojih finansijskih informacija. Obavljena revizija će pomoći potencijalnom kupcu da dobije više samopouzdanja u vaše poslovanje, kao i da poboljša njihovo znanje o vašem finansijskom stanju.

 

 

Izvor: BakerTilly