Skrivena cena usporene digitalne transformacije

28. августа 2023 | Vreme čitanja: 4 min

89% direktora odbora kompanija kaže da su digitalne inicijative ugrađene u njihove strategije rasta, ali samo 35% je postiglo ili je na putu da postigne svoje ciljeve digitalne transformacije.

Ako ulaganja u tehnologiju pomažu preduzećima da rastu eksponencijalno, zašto toliko organizacija čeka?

Postoji mnogo razloga zbog kojih su organizacije zabrinute za ulaganje u novu tehnologiju, ali kada je u pitanju uspešna digitalna transformacija, najčešće se suočavaju sa sledećim preprekama:

  • Otpor na promene od strane zaposlenih
  • Nedostatak budžeta
  • Nedostatak jasne strategije i ciljeva/čini se previše teškim za preuzimanje
  • Preopterećenje informacija i opcija
  • Brige o privatnosti i bezbednosti podataka
  • Procesi nisu dovoljno prilagođeni da bi opravdali novu tehnologiju

Digitalna transformacija je ključna u pripremi vašeg poslovanja za ono što sledi. „Digitalni imperativ“ podstiče kompanije da se modernizuju i optimizuju, koristeći tehnologiju da urade više sa manje, dok se razlikuju i grade otpornost. Transformisanje organizacije da razmišlja digitalno unapred je razlika između mirovanja i uspeha u novoj digitalnoj eri.

Cena nečinjenja

Organizacije treba da razmotre načine rada na drugačiji način jer nove tehnologije, kao što su veštačka inteligencija, korišćenje klauda, internet stvari (IoT) i velikih podataka, postaju novi način rada. Pretnje trenutnim poslovnim modelima i potrebama ljudskog kapitala su dve oblasti koje pokazuju cenu neaktivnosti sa kojom se organizacije suočavaju.

Ulaganje u novu tehnologiju može pomoći vašoj organizaciji da izbegne sledeće pretnje vašem trenutnom poslovanju:

Postati konkurentski zaostali: Nemojte pretpostavljati da vaša konkurencija ne prihvata digitalnu transformaciju. Morate biti lider u digitalnoj transformaciji, a ne da zaostajete, da biste nadmašili konkurenciju u ključnim finansijskim merama.

Operativna neefikasnost: Pristup podacima je ključan. Podaci omogućavaju rukovodstvu da donosi bolje odluke na dnevnoj bazi, a mogućnost brzog pristupa tim podacima im omogućava da reaguju na ključne promene i efikasnije pronađu rešenja.

Manje kvalitetno korisničko iskustvo: Biti okretan, lak za rad, pristupačan i omogućavanje klijentima da sami upravljaju svojim porudžbinama je od vitalnog značaja za zadržavanje kupaca.

Veći IT i troškovi održavanja: Održavanje zastarele tehnologije povećava opasnost od upada podataka i na kraju ukupne troškove.

Propušteni prihod: preduzeća u SAD gube do 1,8 milijardi dolara svake godine u izgubljenoj produktivnosti zbog zastarele tehnologije.

Pretnje ljudskog kapitala

Izlazak iz pandemije doveo je do promene u demografiji radne snage, što je otežalo organizacijama da popune svoja otvorena radna mesta.

Ostale pretnje ljudskom kapitalu koje treba razmotriti su:

Privlačenje talenata: Zaposleni u generaciji Z traže poslove koji efikasno i efektivno koriste modernu tehnologiju.

Zadržavanje talenata: 91% zaposlenih je izjavilo da je frustrirano neadekvatnom tehnologijom na radnom mestu. Zaposleni imaju velika očekivanja od tehnologije na radnom mestu i očekuju manje manuelnih procesa, više automatizacije, saradnje između odeljenja i dovoljnu obuku za učenje novog softvera, kako bi se osiguralo da maksimalno iskoriste svoje vreme i produktivnost.

Digitalna transformacija nije samo jedan i učinjen napor, to je putovanje koje zahteva vreme, izdržljivost i određene veštine i sposobnosti.

Prihvatanje i usvajanje tehnologije pomaže organizacijama da iskoriste prednosti promene i osiguraju da, kada se pojave nove tehnologije, neće zaostajati za konkurencijom i postati zaostali.

Kako održati korak sa svim promenama?

Organizacije u velikoj meri ulažu u nove tehnologije iz tri razloga: smanjenje troškova, povećanje prihoda i izbegavanje rizika (uglavnom pretnje sajber bezbednosti). Ulaganje u digitalne inicijative drži te pretnje na odstojanju. Takođe pomaže u kreiranju i upravljanju portfoliom kako bi se uravnotežili ovi ciljevi i osiguralo da jedan nije prioritet u odnosu na drugi.

Inovacioni izazovi i rešenja

Demokratizujte inovaciju tako što ćete inovaciju odvesti tamo gde se posao odvija. Pomozite svakom članu tima da razume kako je deo digitalnog DNK organizacije i na koje oblasti inovacije treba da se fokusira. Na ovaj način svi su deo inovacije i mogu da pomognu da se poseduju i pokrenu napred.

Kako bolje uskladiti IT sa poslovanjem?

Kako se organizacije razvijaju u digitalnom dobu, one počinju da dobijaju drugačiji oblik i drugačije funkcionišu. Održavanje IT-a odvojeno od ostalih poslovnih funkcija dovešće do neefikasnosti, tako da njihovo povezivanje može pomoći u povećanju inovativnih ideja i digitalne inteligencije ili digitalnog koeficijenta inteligencije. Dajte im do znanja da je u redu da eksperimentišu i da s vremena na vreme ne uspeju kao deo tog procesa inovacije.

Kako popuniti prazninu u veštinama?

Izaberite tehnologiju koju želite da posedujete i u kojoj ćete inovirati da biste se razlikovali od konkurencije. Zatim se oslonite na ekosisteme talenata i uverite se da imate prave talente da vode tu inovaciju i upravljaju povezanim rizicima.

 

 

Izvor: BakerTilly