Tri ključne strategije za zadržavanje zaposlenih

20. марта 2023 | Vreme čitanja: 3 min

Ne možete kontrolisati izazovno tržište rada, ali možete kontrolisati iskustvo svojih zaposlenih u vašoj organizaciji. Fokusiranje na stvaranje radnog okruženja u kojem se zaposleni osećaju podržano i cenjeno je pristup koji je prihvatljiv za budžet za javni sektor, a  kako bi se smanjila verovatnoća da će zaposleni gledati ka „zelenijim pašnjacima“ i na taj način povećati privlačnost kompanije za nove zaposlene.

Javni subjekti se mogu fokusirati na poboljšanja kulture, fleksibilnosti, kompenzacije i beneficija kako bi uticali na kulturu radnog mesta i razvili one nematerijalne razloge zbog kojih zaposleni žele da ostanu ili se pridruže organizaciji.

Kultura

Zdrava organizacija i timska kultura su neophodne za zadržavanje zaposlenih. Kada lideri saznaju više o tome kako se zaposleni osećaju u vezi sa svojim poslom, oni mogu poboljšati svoju strategiju za poboljšanje organizacione i timske kulture. Za menadžment je važno da jasno saopšti ova poboljšanja i da bude spreman da obrazuje i obuči zaposlene da ih efikasno koriste. Neki specifični koraci koje poslodavci mogu dodati ili proširiti uključuju:

  • Uspostavljanje redovnog sistema razgovora jedan na jedan između menadžera i članova njihovog tima
  • Održavanje „intervjua za ostanak“ gde menadžeri razgovaraju sa članovima tima kako bi saznali više o tome šta drži zaposlene angažovanim i kako se taj angažman može ojačati
  • Stvaranje transparentnog sistema za interne transfere za otvorene pozicije
  • Informisanje o ciljevima i mogućnostima unutar organizacije kako bi zaposleni na bilo kom nivou mogli da vide prilike za lični napredak tokom vremena

Fleksibilnost

Podsticanje fleksibilnosti na radnom mestu je pomak od fokusiranja na pojedinačne procese ka uspešnom ispunjavanju opštih ciljeva organizacije. Opet, jasno komunicirajući sa vrha, lideri moraju da uspostave smernice za dnevne rasporede, opcije rada od kuće i fleksibilno vreme početka i završetka radnog dana, između ostalog. Ako se politika odmora i slobodnog vremena nije promenila tokom nekog vremena, lideri bi trebalo da ispitaju najbolje prakse i moguće opcije za izmenu ovih smernica. Zatim, menadžeri moraju da utvrde jasne odgovornosti i očekivanja u okviru svojih timova: Ko šta radi i kada?

Pogodnosti i kompenzacije

Fleksibilnost rasporeda je samo jedna od nekoliko stvari koje se odnose na nadoknade i beneficije koje poslodavci mogu uzeti u obzir, a koje će povećati verovatnoću da zaposleni ostanu. Poslodavci su poslednjih godina dodali niz pogodnosti koje privlače zaposlene bez obzira da li rade potpuno na daljinu ili i dalje redovno dolaze u kancelariju. Novi programi za priznanja zaposlenih, ležerniji kodeks oblačenja, omogućavanje ličnih ili onlajn zajednica za zaposlene da se povežu, plaćanje studentskog kredita, ili čak nove pogodnosti za kućne ljubimce su neke od pogodnosti koje zaposleni zahtevaju kao osnovu za radno okruženje.

Poslodavci takođe treba da razmotre dosledne podsetnike o pogodnostima​ i beneficijama, na različite načine, kako se životne okolnosti zaposlenih menjaju. Pružanje beneficija u vezi sa kućnim ljubimcima danas možda nije važno za zaposlenog koji nema kućne ljubimce, ali će biti srećni da se podsete na pogodnosti za godinu dana od sada kada usvoje psa iz skloništa.

Zaključak

Ako ne možete da primenite sve ove stavke, dobar način da procenite kako zaposleni misle o svojoj timskoj kulturi je da ih zamolite da podele sopstvena iskustva. Koje su karakteristike velikog tima u kojem su bili tokom njihove karijere? Nasuprot tome, koje su karakteristike tima koje su ih frustrirale ili učinile ravnodušnim prema svom radu? Ove povratne informacije će vam omogućiti da napravite neophodne promene kako biste održali pozitivno radno iskustvo i zadržali zaposlene.

 

 

 

Izvor: BakerTilly