Upravljanje kulturnim razlikama

14. августа 2023 | Vreme čitanja: 2 min

Lepota sveta leži u raznolikosti njegovih ljudi, kako kaže izreka, ali vrednosti koje snažno odjekuju u jednom društvu mogu biti manje važne u drugom

Efikasno poslovanje u globalizovanom svetu često zahteva razumevanje vrednosti koje su obeležja različitih kulturnih okruženja, a to dolazi iz razvijanja kulturne inteligencije.

Definisana od strane jednog akademika kao sposobnost da se tumači ponašanje stranca onako kako bi to činili njegovi sunarodnici, kulturna inteligencija je platforma na kojoj različite strane razumeju međusobne vrednosti i grade poverenje.

Zapravo, kulturna inteligencija je ključni faktor za ulazak na nova tržišta i obavljanje trgovine. Ostavljen međunarodni trag je ključni pokazatelj uspeha u poslovnom rastu, a imena objavljena na listama firmi koje treba pratiti obično ciljaju na nova i veća inostrana tržišta.

Nedavno objavljen Global Dealmakers 2023. izveštaj o tržištu kompanije Baker Tilly predstavlja trenutni pogled na globalizaciju poslovanja. U 2022. godini, oko 1,4 milijardi dolara vrednih transakcija prekograničnih spajanja i akvizicija obavljeno je u različitim sektorima poput proizvodnje, finansija i slično.

Međutim, nije u pitanju samo međunarodni finansijski rast kada se govori o kulturnoj inteligenciji. Kako se društva menjaju usled imigracije i postaju sve raznovrsnija, kulturno razumevanje je sve neophodnije na domaćem nivou.

Znati važne praznike i razumeti da li se nakloniti ili pružiti ruku u pozdravu su korisna saznanja, ali to može biti samo površno znanje kada je u pitanju napredak u poslovnom dogovoru, širenje novog tržišta kupaca ili angažovanje zaposlenih iz drugačijeg kulturnog okruženja.

Globalna konsultantska firma za regrutaciju, Mercer, je sprovela istraživanje o vrednostima koje zaposleni smatraju važnim za ispunjavajuće radno okruženje, grupišući ih prema globalnim regionima.

Jedno konstantno saznanje je potreba zaposlenih da osete da su njihovi doprinosi cenjeni od strane poslodavca, i da odsustvo razumevanja šta znači biti cenjen za pojedinca povećava rizik da zaposleni odu ili da dogovor propadne.

Koje strategije vaša organizacija primenjuje kako bi se nosila sa ovim kulturnim razlikama i razumela vrednost ljudi sa kojima poslujete?