Zašto su strateške procene i mape puta ključne za uspešnu digitalnu transformaciju?

22. јануара 2024 | Vreme čitanja: 3 min

U današnjem poslovnom okruženju koje se brzo razvija, digitalna transformacija je imperativ za organizacije koje žele da ostanu konkurentne na svom tržištu. Međutim, krenuti na put transformacije bez prethodnog sprovođenja strateške procene i izrade dobro struktuirane mape puta za implementaciju je slično kretanju na slepo. Sa tehnološkim mogućnostima bez presedana, organizacijama je lako da budu preplavljene mnoštvom opcija koje često obećavaju laka rešenja za operativne probleme.

Kako organizacije moraju efikasno balansirati vođenje postojećih operacija dok istovremeno rade na transformaciji i poboljšanju budućih operacija, određivanje prioriteta je ključno. Uspešna digitalna transformacija nije u primeni svake dostupne tehnologije, već u pažljivom odabiru i određivanju prioriteta inicijativa koje su najbolje usklađene sa sveobuhvatnim ciljevima i ciljevima organizacije. Ovo često mogu biti zastrašujući zadaci, ispunjeni konkurentskim prioritetima i ograničenjima resursa.

Postoje tri strane ovog napora, ljudska, procesna i tehnološka, ali sve inicijative ne obraćaju pažnju na sve tri. Bez jasne strateške procene i mape puta, organizacije rizikuju da slučajno rasture resurse, stvarajući neefikasnost i propuštene prilike. Ovi alati pružaju jasnoću i pravac, osiguravajući da organizacije iskoriste puni potencijal svojih digitalnih tehnologija uz istovremeno ublažavanje rizika i optimizaciju resursa. Kroz pažljivu procenu i određivanje prioriteta, organizacije mogu da se postave da napreduju u digitalnom dobu.

Zašto proći kroz stratešku procenu i napraviti mapu puta?

Uspešna digitalna transformacija zahteva od organizacija da imaju duboko razumevanje svog sadašnjeg poslovanja i jasnu, jedinstvenu viziju za budućnost. Zamišljanjem željene digitalne budućnosti, postavljanjem jasnih ciljeva i definisanjem specifičnih sposobnosti potrebnih da bi se to postiglo, organizacije stiču bolje razumevanje o tome gde žele da budu i onda to mogu da iskoriste da usmere napore za transformaciju.

Strateška procena uključuje sveobuhvatnu analizu postojećih procesa, tehnologija, ljudskih resursa i ukupnih sposobnosti organizacije, zadubljujući se u zamršenost načina na koji organizacija funkcioniše da bi se identifikovale neefikasnosti, višak i oblasti za poboljšanje. Sticanjem holističkog razumevanja trenutnog stanja organizacije, donosioci odluka mogu bolje da usklade svoju organizacionu strategiju i davanje prioriteta digitalnim inicijativama jer imaju bolji uvid u to koliko je njihovo trenutno stanje u skladu sa onim što je potrebno za postizanje njihovog optimizovanog budućeg stanja.

Međutim, strateška procena sama po sebi nije dovoljna i trebalo bi da bude dopunjena dobro struktuiranom mapom puta koja ocrtava korake potrebne za postizanje zamišljene digitalne budućnosti. Ova mapa puta služi kao strateški plan za vođenje organizacije kroz fazni pristup digitalnoj transformaciji kako bi se ublažio rizik od prekida tekućih operacija i smanjio potencijal otpora promenama. Posedujući holističko razumevanje organizacione strategije, postignuto kroz stratešku procenu, donosioci odluka su ovlašćeni da donose informisane odluke u vezi sa promenama koje su potrebne za pokretanje digitalizacije i izgradnju jače mape puta za postizanje toga.

Da bi se pokrenula uspešna digitalna transformacija, strateška procena i razvoj mape puta su kritični za obezbeđivanje strukturiranog okvira koji obezbeđuje koordinisan i fazni pristup kroz implementaciju i dalje.

Ključne oblasti fokusa

Iako je svaka organizacija jedinstvena i ne postoji jedinstveni plan za uspešnu digitalnu transformaciju, postoji proces u četiri koraka za razvoj strateške procene i mape puta na koju se fokusiramo.

 

Strategic assessments approach graphic

Strateške procene prethode grafičkim

Ovaj proces u četiri koraka se koristi da vas vodi kroz temeljnu procenu vaše organizacije i operacija kako biste poboljšali svoju digitalnu strategiju i zacrtali put napred koji uključuje tehnologiju, ljudski kapital i vaše načine rada.

Kroz ovu širu prizmu, vaša organizacija će steći duboko razumevanje vašeg sadašnjeg stanja i razviti jasnu viziju za budućnost – mimo tehnologije – kako bi osigurala da ostanete na vrhu digitalnog pejzaža koji se stalno menja. Sveobuhvatna analiza nam omogućava da definišemo prilagođenu mapu puta koja uključuje trenutne promene u tehnologiji, ljudima i procesima, kao i mehanizme potrebne da se obezbedi uspeh sada i u budućnosti kroz kontinuirano putovanje transformacije.

 

Izvor: BakerTilly