3. април 2024
Vreme čitanja: 5
Min.
news
Povećajte poslovnu vrednost kroz digitalnu transformaciju
Sa Forbesom koji procenjuje prosečnu stopu neuspeha digitalne transformacije na 84 odsto, jasno je videti da većina organizacija ne uspeva da reši punu potencijalnu poslovnu vrednost napora digitalne transformacije. Iako različiti faktori mogu doprineti neuspehu inicijative za transformaciju, mnoge organizacije imaju tendenciju da se fokusiraju samo na primenu ispravnih tehnologija, sistema ili procesa dok zanemaruju organizaciona pitanja koja mogu značajno uticati na ukupan uspeh inicijative.
Da bi povećale verovatnoću uspeha, organizacije treba da zauzmu holistički pristup promenama tako što će razviti strateški plan, u skladu sa vašim poslovnim ciljevima, koji bolje pripremaju celu organizaciju za promene.
Definisanje strateških ciljeva
Važno je da definišete svoje strateške ciljeve pre pokretanja bilo koje inicijative za transformaciju jer ona pruža jasnu mapu puta, usklađuje organizacione napore i osigurava da su tehnološke inicijative namenski usmerene ka postizanju specifičnih ciljeva, povećavajući verovatnoću postizanja uspešne i održive transformacije. U nastavku su navedeni ključni koraci koji će vam pomoći da započnete:
- Uokvirite svoju viziju
- Vodite sa fokusom i namerom
- Postavljanje pravca za rast
- Uravnotežite rigidnost i pristrasnost za akciju
- Razmislite o tome zašto, šta, kako i kada
- Jasno definišite svoj budžet i odredite prioritete ulaganja na osnovu pokretača
- Uključite eksplicitan element vremena kako biste bili sigurni da će tim imati resurse, sposobnosti i tehnologije u pravilnom redosledu za sprovođenje strategije
- Organizaciona kompetencija: Izgradite jačinu potrebnu vašoj organizaciji za promene tako što ćete napraviti listu koliko je vaša organizacija spremna da pokrene promene.
- Omogućavanje promena: Okupljanje pravih zainteresovanih strana i lidera kako bi se organizacija i poslovanje uskladili sa promenom je suštinski korak u podsticanju usvajanja, stručnosti i optimalnog korišćenja rešenja. Izgradnja poverenja kroz transparentnost, autentičnost, komunikaciju i obezbeđivanje efikasne obuke takođe su od ključne važnosti za postizanje uspeha.
- Ostvarenje vrednosti: Kada primenite svoj novi sistem, fokus na tome kako ćete održati uspeh u novom okruženju, postaje prioritet. Definisanje ključnih mera uspeha i redovno procenjivanje svake prilike na osnovu njenog učinka u vođenju napretka ka definisanim ciljevima je od ključnog značaja. Takođe je važno jasno definisati uloge i ljude koji su odgovorni za potpuno ugrađivanje novih operativnih modela u vaše poslovne funkcije i često proveravati kako biste videli kako pratite ciljeve i da li ljudi pronalaze uspeh u novim načinima rada.
- Smanjivanje prihoda zbog nenaplaćenih prihoda ili propuštenih prilika
- Racionalizacija fakturisanja i naplate može značajno smanjiti potraživanje
- Identifikovanje i reagovanje prilika za dodatnu/unakrsnu prodaju
- Identifikovanje rizika od odliva i povećanje zadržavanja klijenata automatizovanjem praćenja ozdravljenja klijenata
- Praćenje ponašanja kupaca radi merenja usvajanja i upotrebe proizvoda
- Poboljšanje korisničkog iskustva i merenje životne vrednosti korisnika (LTV)
Izvor: BakerTilly