Kreiranje mape puta digitalne transformacije vaše kompanije

19. јануара 2022 | Vreme čitanja: 3 min

Rajan Pikering i Rut Rejli, menadžeri sa iskustvom u Baker Tilly Digital, otvorili su svoju prezentaciju na konferenciji Sage Transform 2021. sa zapanjujućom statistikom: 70% svih projekata digitalne transformacije ne uspeva da ispuni postavljene ciljeve. Razlozi za neuspeh kreću se od nedostatka podrške rukovodilaca i nesporazuma oko obima projekta do aktivnog otpora zaposlenih koji imaju zadatak da obavljaju dodatni posao.

Pa ipak, digitalna transformacija, koja omogućava kompanijama da donose odluke na osnovu podataka, a ne mišljenja, ključna je u današnjem veoma konkurentnom poslovnom svetu. Razvijanje „mape puta“ za održavanje digitalnih transformacija na pravom putu je od suštinskog značaja za uspeh.

Mapa puta odražava ciljeve transformacije, vremenski okvir projekta i ko se očekuje da završi različite korake.

Pravljenje mape puta izbegavajui rupe

  1. Nedostatak strateškog usklađivanja između partnera i klijenata: Ovo se dešava kada zainteresovane strane imaju različite vizije o tome „kako izgleda uspeh“, rekao je Rejli.
  2. Mentalitet „sve ili ništa”: Ako klijent očekuje da vidi poboljšanja i povraćaj ulaganja čim nova tehnologija počne da radi, razočaranje je gotovo zagarantovano.
  3. Dizajniranje u silosu: „Dizajnirajte imajući na umu kraj“, savetuje Rejli. Zatim recite svima koji su uključeni koji bi mogli biti dugoročni ciljevi, ciljevi i buduće faze.
  4. Izgaranje organizacionog i projektnog tima: Kako projekat napreduje, članovi tima i sponzori mogu izgubiti interesovanje kako drugi prioriteti preuzmu prednost. Možda se osećaju preopterećeno dodatnim poslom, ili ne mogu da vide cilj, ili ne mogu da odgovore „šta je to za mene?“.

Zašto praviti mapu puta?

  1. Pomaže u planiranju investicija: Dokazujući izreku „slika vredi hiljadu reči“, mapa puta nudi vizuelni prikaz planiranih investicija i pomaže rukovodiocima da ih procene u odnosu na druge organizacione inicijative
  2. Usklađuje vođstvo: Lideri kompanije i IT će koristiti mapu puta da izaberu ključne inicijative i prioritete, a zatim proceniti uticaj na strateške ciljeve, određivanje prioriteta tima i kapacitet resursa. Mapa puta će se takođe koristiti za informisanje svih u timu o promenama smera kada se dokument ažurira i resocijalizuje.
  3. Pruža jasne ciljeve: Mapa puta pruža osoblju i projektnim timovima uvid u dugoročnu viziju organizacije i pomaže da se artikuliše važnost njihovog rada.
  4. Poboljšava izvršenje projekta: Mapa puta podstiče usklađenost između partnera i klijenta, i stoga smanjuje „proklizavanje“ u obimu i rasporedu projekta. Takođe omogućava menadžerima projekata i članovima tima da bolje upravljaju pojedinačnim „fazama“ mape puta.

Šta lideri projekta treba da uključe u svoju mapu puta?

  1. Sveobuhvatan vremenski okvir: Prilikom izrade vremenskog okvira projekta, vođe projekta treba da uzmu u obzir sve postojeće inicijative u kompaniji koje mogu da zavise od projekta transformacije i da ih utkaju u vremenski okvir.
  2. Ključne datume: Lideri takođe treba da razmotre „periode zamračenja“ i računovodstvene aktivnosti na kraju meseca, kao što su priprema platnog spiska i obnavljanje pretplate, koje bi mogle uticati na projekat.
  3. Faza: Menadžeri projekta treba da razmisle da li bi zahtevi organizacije najbolje bili ispunjeni faznom implementacijom ili tzv. „velikim praskom“ gde nova tehnologija počinje da radi odjednom.
  4. Metrike i ključni indikatori učinka: Lideri treba da dobiju saglasnost od rukovodilaca o tome koji pokazatelji najbolje procenjuju uspeh digitalne transformacije. Uključite ih u mapu puta zajedno sa alatima i procesima koje će tim koristiti za merenje napretka.
  5. Resursi: Konačno, mapa puta treba da navede veštine i iskustvo koje članovi tima treba da imaju da bi transformacija bila uspešna i sva postojeća ograničenja kadrova.

 

Izvor: Baker Tilly