Kako razumemo brendiranje poslodavaca u finansijskom sektoru?

18. јуна 2020

 

Od trenutka kada se Employer Branding prvi put pojavljuje kao pojam, biva konceptualizovan i definisan, do danas, prošlo je više od dvadeset godina. Regrutovanje kvalifikovane radne snage, obezbeđivanje rasta, profitabilnosti i konkurentne prednost ciljevi su svih poslodavaca, a specifičnost za finansijski sektor je i činjenica da su poslovi računovođa i finansijskih stručnjaka  danas među deset deficitarnih zanimanja u Srbiji. Istraživanja upućuju da će stručnjaci u domenu finansija biti traženi i u budućnosti.

Brend poslodavca implicira neopipljivu vrednost zasnovanu na ličnom iskustvu ili vrednost koja je do nas došla “spolja” (preko medija ili drugih ljudi). Ta dodata, neopipljiva vrednost nastaje kada za  poslodavca vežemo osobine, informacije, emocije, asocijacije i iskustva i na taj način stvorimo predstavu o njemu. Dodata vrednost brendu može biti društvena, ekonomska, razvojna, vrednost uprave…

Kakva su naša iskustva i šta su osobenosti za finansijski sektor?

Naše kolege često ističu mogućnost usavršavanja kao jednu od vrednosti poslovnog identiteta TPA. Mladim ljudima u finansijskom sektoru je, između ostalog, važno da dobiju priliku za polaganje ACCA i da im bude dostupna stručna literatura potrebna za dobijanje licence ovlašćenog revizora. U TPA takva literatura dostupna je u vidu knjiga, časopisa i aplikacija. Takođe, istakli su da u TPA imaju mogućnost sticanja znanja iz najvećeg dela poreskih oblika u Srbiji, a ne bavljenje samo jednim. Usavršavanje engleskog jezika kroz obuku unutar kompanije je jedan od benefita koji se danas kod mladih kolega podrazumeva. Ono čime su najviše zadovoljni u domenu poslovnog razvoja je stručno mentorstvo. Interni i eksterni treninzi i obuke su deo našeg poslovanja i korporativne kulture. Naše iskusnije kolege često su predavači na seminarima, što ohrabruje mlađe kolege da uče i budu posvećeni. Klijenti sa kojima sarađujemo pripadaju različitim industrijama, što je našim zaposlenima izuzetno važno. Oni stiču iskustva na zanimljivim i složenim projektima, a posao je heterogen i dinamičan. TPA kao poslodavac komunicira šta su planovi za budućnost i koje su ambicije, pa se zaposleni osećaju kao deo dugoročne strategije, kao neko na koga se računa. Budući da se uspešan brend poslodavca prvenstveno gradi “iznutra”, broj ljudi koji je počeo da radi u našoj kompaniji putem interne preporuke je sve veći i to nam je signal da stvari funkcionišu dobro.